Kandydaci mają zapewnione miejsce w szkole obwodowej, ze względu na swoje miejsce zamieszkania i przyjmowani są do niej na podstawie zgłoszenia, które jest jednocześnie oświadczeniem woli nauki w tej szkole.
Rodzice/prawni opiekunowie korzystający z komputera i Internetu posiadający profil zaufany rejestrując wniosek powinni:
- wpisać dane osobowe dziecka i rodziców/prawnych opiekunów,
- wybrać szkołę obwodową,
- załączyć w systemie odpowiednie dokumenty potwierdzające spełnienie kryteriów,
- podpisać wniosek podpisem zaufanym.
Rodzice/prawni opiekunowie nie korzystający z komputera i Internetu powinni:
- pobrać zgłoszenie w obwodowej szkole podstawowej,
- wypełnić, podpisać, dołączyć wymagane dokumenty/zaświadczenie,
- złożyć w obwodowej szkole podstawowej.
Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców/prawnych opiekunów kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń (art.151 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo Oświatowe).